Israëlische markt opent voor Paraguayaanse schapen
De productie en consumptie van vlees in Paraguay blijven groeien
De National Animal Health and Quality Service (Senacsa) van Paraguay kondigde woensdag de opening van de Israëlische markt voor de export van schapen van het Zuid -Amerikaanse land aan, na de goedkeuring van een slachthuis door de Veterinary and Animal Health Service van Israël (IVSAH). Naar verwachting zal deze mijlpaal schapenproductie stimuleren en economische kansen genereren, na het record van de export van dierlijke producten naar Israël vorig jaar, voor een waarde van US $ 147,6 miljoen.
Bovendien versterkt Paraguay zijn export van varkensvlees naar Taiwan, met als doel 15.000 ton te bereiken in 2025. Aangezien het in november 2022 toegang kreeg tot de markt, hebben verzendingen van varkensvlees naar Taiwan zichzelf neergeschoten, met een toename van 1.055% in volume (1,52 miljoen kilos) en 1,152% in waarde (US $ 4,7 miljoen) 2025, vergeleken met 2023.
Taiwan was de belangrijkste varkensmarkt in Paraguay, met 1,66 miljoen kilo voor een waarde van US $ 5,07 miljoen in februari, gevolgd door Uruguay, Georgia en Brazilië. De totale export van varkensvlees in de eerste 2025 bimester genereerde US $ 5,91 miljoen, 50% meer dan in 2024. Evenzo is het interne varkensverbruik gestegen van 4,5 kg tot 9,7 kg per hoofd van de bevolking in het afgelopen decennium.
De sector breidt zijn productiecapaciteit uit, dankzij een nieuwe koelfabriek voor de Taiwanese export, en probeert zijn markten verder te diversifiëren, volgens de Association of Cerdos -rassen van Paraguay (ACCP).
Naast de aanhoudende groei van zendingen, bevordert de recente opening van een nieuwe koelfabriek voor handel met Taiwan de productie van nationale varkensvlees. In dit verband probeert de sector volgens Delia Núñez de la ACCP naar ABC te diversifiëren om exportmarkten te diversifiëren om exportmarkten te diversifiëren.
“Uit de sector werken we voor producenten om hun capaciteit te vergroten. Er is veel interesse in de sector vanwege alles wat er gebeurt. We blijven promoten en zien welke andere markten we kunnen gebruiken. Taiwan veroveren is erg belangrijk en voelt een positief precedent,” benadrukt hij.